fbpx

Panel logowania

sobota, 20 październik 2018 09:15

Rusza wielka kampania Volkswagena dotycząca złomowania samochodów z silnikami Diesla z normą poniżej EURO 6

Koncern Volkswagena już wie, co zrobi z milionami starych aut z silnikami Diesla w Niemczech - pójdą na złom. Koncern Volkswagena chce za wszelką cenę uniknąć wprowadzenia przepisu umożliwiającego całkowite usunięcie z miast samochodów z silnikiem Diesla.

Nawet niemieckie stowarzyszenie przemysłu samochodowego VDA uważa, że ban na diesle w Niemczech to zły krok, ponieważ niemieccy producenci mocno rozwijają technologię silników wysokoprężnych i są w tej dziedzinie jednymi z liderów na świecie. Ograniczyłoby to w znacznym stopniu rozwój niemieckiego przemysłu. Stawka jest bardzo wysoka, ponieważ chodzi o miliardy euro! Koncern Volkswagena podjął jednak decyzję o radykalnych krokach, które mają zapobiec zakazowi wjazdu do miast samochodów z silnikami Diesla. Wszystkie stare auta marki VW, Seat, Skoda i Audi w Niemczech wyposażone w silnik Diesla z  normą od Euro 1 do 4 mają trafić na złom, tak by rzeczywiście zostały wycofane z obiegu – poinformowały „Bild" i agencja DPA.

Koncern nie będzie bezpośrednio przyjmował od klientów tych samochodów ale wprowadzi duże rabaty za ich złomowanie. Rabat będzie w dużej mierze zależeć od typu samochodu, a sięgać ma od 1,5 tys. euro do 10 tys. euro w przypadku droższych modeli. Szczegóły programu koncern zamierza przedstawić na dniach – zapowiedział rzecznik koncernu VW.

W 14 niemieckich miastach szczególnie narażonych na smog, obok tych rabatów mają być oferowane dodatkowe zachęty finansowe na wymianę aut z silnikiem spełniającym normę Euro 4 i 5. Według dziennika „Bild" ma to być m.in. jeszcze bardziej korzystne dla klientów finansowanie kupna nowego auta.

To, co najbardziej odróżnia normę Euro 6 od Euro 5 to dopuszczalna emisja tlenków azotu, które zdaniem Europejskiej Agencji Ochrony Środowiska doprowadzają przypuszczalnie do około 10 tys. zgonów rocznie w samych tylko Niemczech. W tym kraju diesle są bardzo popularne wśród klientów samochodów osobowych. Stanowią około 50 proc. sprzedaży ogólnej, choć w przypadku niektórych niemieckich marek znacznie powyżej 60 proc. Z tego około 30 proc. spełnia normę Euro 6. Zdaniem organizacji VDA w ciągu pięciu lat około 14 mln samochodów osobowych z silnikami Diesla niespełniającymi normy Euro 6 zostanie zastąpionych takimi, które tę normę spełniają.

W przedstawionej niedawno koncepcji rządu Niemiec dotyczącej przyszłości Diesla akcje wymiany starych samochodów na nowe są tylko jedną z możliwości poradzenia sobie z zanieczyszczeniem powietrza w miastach. Koncerny motoryzacyjne mogą też dozbroić auta, co jednak odrzuca zarówno VW jak inne koncerny.

Volkswagen, który wywołał całe to zamieszanie z emisją tlenków azotów powoli ma zamiar wycofać się z technologii TDI i zastąpić ją samochodami hybrydowymi. W najbliższych latach wprowadzi około 20 nowych modeli napędzanymi benzyną i prądem, albo samą tylko energią elektryczną.

Ostatnio zmieniany sobota, 20 październik 2018 09:43

Skomentuj

Upewnij się, że pola oznaczone wymagane gwiazdką (*) zostały wypełnione. Kod HTML nie jest dozwolony.