fbpx
wtorek, 24 luty 2015 16:05

Koniec złomu na drogach - prawidłowe złomowanie samochodu | ZŁOM INFO PL

Od lutego 2015 roku dolnośląska Inspekcja Transportu Drogowego ma do dyspozycji nową broń... To mobilna stacja kontroli pojazdów. Pozwoli w trasie skontrować stan techniczny samochodów, nie tylko ciężarowych ale i osobowych. Inspektorzy, którzy pojawili się z nią na trasie z Wrocławia do Środy Śląskiej w jeden dzień zatrzymali aż 7 dowodów rejestracyjnych...

Aby uniknąć  niejednokrotnie dotkliwych kar,  należy podjąć męską decyzję o rozstaniu z "ulubionym" i nierzadko niesprawnym samochodem.

Niektóre pojazdy obecne na polskich ulicach to wraki, które powinny trafić wyłącznie na złom. Najczęściej są one w złym stanie technicznym i mocno zaniedbane, przez co właściciele nie mogą liczyć na duży przypływ gotówki ze sprzedaży pojazdu do dalszej eksploatacji.

Co zrobić żeby legalnie pozbyć się takiego pojazdu?

Logiczne, że każdy kierowca trwale pozbywając się swojego auta chciałby za nie dostać jak najwięcej pieniędzy. Są na to dwa legalne sposoby. Najlepszym z nich jest sprzedaż samochodu komuś, kto go wyremontuje i będzie dalej użytkował. W takich przypadkach możemy liczyć na prawdopodobnie najwyższą kwotę za nasz pojazd. Jednak jeśli uważamy, że nasze "cztery kółka" są już w tak beznadziejnym stanie, że nikt się nimi nie zainteresuje, wtedy pozostaje nam zezłomowanie czyli oddanie samochodu do profesjonalnej stacji demontażu pojazdów, które zresztą także wypłaci za pojazd kikaset złotych.

Kasując auto w wybranym przez nas punkcie musimy zabrać ze sobą także niezbędne dokumenty, takie jak dowód rejestracyjny lub dokument potwierdzający dane pojazdu, zaświadczenie z Wydziału Komunikacji (w przypadku zatrzymania dowodu przez policję), umowę kupna potwierdzoną w Urzędzie Skarbowym (w razie nie przerejestrowania samochodu po jego zakupie - pojazd figuruje na nazwisko poprzedniego właściciela). W przypadku gdy auto jest zarejestrowane na firmę, należy dołączyć do tego wpis do ewidencji działalności gospodarczej, upoważnienie do zezłomowania pojazdu dla osoby wyrejestrowującej pojazd w imieniu podmiotu gospodarczego, a także dokument tożsamości właściciela pojazdu. W przypadku współwłasności lub w przypadku nieobecności właściciela należy przedstawić także pisemne upoważnienie od właściciela.


Punkty przyjmujące od nas auto nie mają prawa pobierać od nas żadnych opłat, chyba że pojazd jest lżejszy niż wartość wpisana w dowodzie - wtedy mogą one żądać od nas dopłaty w wysokości nawet 10 zł za każdy brakujący kilogram. Po przyjęciu auta do kasacji kierowca otrzymuje zaświadczenie o przyjęciu pojazdu do Stacji Demontażu Pojazdów, unieważnienie dowodu rejestracyjnego, unieważnienie tablic rejestracyjnych oraz unieważnienie karty pojazdu (jeśli była wydana). Następnie z tymi dokumentami oraz tablicami rejestracyjnymi należy się udać do wydziału komunikacji urzędu gminy i złożyć wniosek o wyrejestrowanie pojazdu. Mamy na to 30 dni od momentu otrzymania "papierków". Co ważne, z chwilą wydania zaświadczenia o przyjęciu samochodu do kasacji przestaje obowiązywać opłata OC pojazdu, dzięki czemu możemy wycofać nadpłatę.

Już teraz możeż znaleźć najbliższą dla Ciebie stację demontażu pojazdów korzystając z naszego katalogu firm.

PT

Ostatnio zmieniany wtorek, 24 luty 2015 16:46

Skomentuj

Upewnij się, że pola oznaczone wymagane gwiazdką (*) zostały wypełnione. Kod HTML nie jest dozwolony.

Strefa Użytkownika

Najnowsze Wiadomości

Aktualnie Gościmy

Odwiedza nas 131 gości oraz 0 użytkowników.