Na podstawie badań przeprowadzonych przez IDTechEx z Wielkiej Brytanii, ICA że: "do roku 2027 na drogach będzie 27 milionów EV, w porównaniu do 3 milionów w 2017 roku. Zatem wzrośnie zapotrzebowanie na miedź w EV z 185 000 ton w 2017 r. do 1,74 mln ton w 2027 r."
ICA zauważa, że istnieje kilka rodzajów pojazdów elektrycznych, które będą generowały tak duże zapotrzebowanie na miedź, w tym pojazdy hybrydowe.
Zgodnie z badaniami ICA i IDTechEx średni pojazd spalinowy zawiera ok. 23 kilogramy miedzi. Poniżej znajduje się porównanie dla różnych typów pojazdów elektrycznych i hybrydowych:
- hybrydowy pojazd elektryczny (HEV): 40 kilogramów;
- elektryczny pojazd hybrydowy typu plug-in (PHEV): 60 kilogramów;
- samochód elektryczny zasilany akumulatorem/bateriami elektrycznym (BEV): 83 kilogramy;
- hybrydowy autobus elektryczny (Ebus HEV): 89 kilogramów;
- elektryczny autobus zasilany akumulatorem (Ebus BEV): od 224 do 369 kilogramów
Poza samymi samochodami, IDTechEx i ICA zauważają, że "każda ładowarka do EV doda 0,7 kg miedzi", a "szybkie ładowarki mogą zawierać do 8 kilogramów miedzi".
Źródło: www.recyclingtoday.com