fbpx
wtorek, 17 styczeń 2017 16:40

Wydatki powyżej 15 tys. zł opłacone gotówką nie są kosztem!

Przypominamy że od 1 stycznia 2017 r. obniżono limit transakcji gotówkowych z 15 000 euro do 15 000 zł a wydatki powyżej 15 tys. zł opłacone gotówką zostaną wyłączone z kosztów podatkowych.

Art. 22 ust. 1 ustawy o swobodzie działalności określa że dokonywanie lub przyjmowanie płatności związanych z wykonywaną działalnością gospodarczą następuje za pośrednictwem rachunku płatniczego przedsiębiorcy, w każdym przypadku gdy spełnione są łącznie dwa warunki:

1. stroną transakcji, z której wynika płatność, jest inny przedsiębiorca oraz

2. jednorazowa wartość transakcji, bez względu na liczbę wynikających z niej płatności, przekracza równowartość 15.000 zł.

Jeżeli przedsiębiorca rozlicza transakcje w walutach obcych to przeliczyć je należy na złote według kursu średniego walut obcych ogłaszanego przez Narodowy Bank Polski z ostatniego dnia roboczego poprzedzającego dzień dokonania transakcji.

Zatem spełnić trzeba łącznie wskazane wyżej dwa warunki, aby powstał obowiązek dokonywania lub przyjmowania płatności poprzez rachunek bankowy.

1 komentarz

Skomentuj

Upewnij się, że pola oznaczone wymagane gwiazdką (*) zostały wypełnione. Kod HTML nie jest dozwolony.

Twój Pakiet

W tej chwili nie posiadasz aktywnego planu abonamentowego. Aby skorzystać z wielu dostępnych możliwości, aktywuj już teraz wybrany Pakiet.

Najnowsze Wiadomości

Aktualnie Gościmy

Odwiedza nas 237 gości oraz 0 użytkowników.